Žijeme Prahu

My žijeme v Praze a to je tady

Kanál Vltava – Botič – Hostivař již napřesrok

1 komentář

lodsuez

Slavnostním odstřelením části nábřeží Na Výtoni započala výstavba plavebního kanálu, který spojí Vltavu s Hostivařskou přehradou.

Slavnostního odstřelu se vedle zástupců hlavního města Prahy zúčastnili i zástupci povodí Vltavy a nově vzniklého povodí Botiče. Všichni přítomní přivítali vznik další alternativní dopravní cesty v hlavním městě a její přínos pro potřeby Pražanů.

Přitom projekt od počátku neměl zelenou. Ač je vodní doprava považována ekology za jednu z nejméně zatěžujících životní prostředí, projekt plavebního kanálu si našel také řadu odpůrců. Vedle ekologů, kteří se sdružili do hnutí Za Nusle bez tankerů, se našli i tací, kteří poukazovali na fakt, že je tramvaj z Hostivaře na Výtoni daleko rychleji než loď, která bude muset po cestě překonat několik plavebních komor.

Správa vodních cest hlavního města Prahy veškeré výtky odmítá. Podle vyjádření ředitele správy není možné v současné době diskriminovat sice nepočetnou, ale přesto existující komunitu, která se chce po městě pohybovat alternativními způsoby vedle způsobů již existujících.

Primátor hlavního města Hudeček se postavil na stranu správce vodních cest: „Tolerance k diskriminaci jedné skupinu osob, jen proto že se chce po Praze pohybovat loďmo, je v současném světě neúnosná a stavěla by Prahu v žebříčku netolerance někam na úroveň syrských a iráckých měst ovládaných hnutím ISIS.  Město proto vynakládá velké prostředky na to, aby se po městě mohli pohybovat všichni občané tak, jak je jim nejpřirozenější.“

Vybudování jednoho kilometru průplavu vyjde zhruba na podobnou částku jako vybudování cyklostezky, přičemž ale na rozdíl od cyklostezky umožní plavební kanál také přepravu nákladů a vášnivým cyklistům nabídne možnost zapůjčení šlapadel.

Námitky kritiků, že bude plavební kanál v případě mrazů nepoužitelný, odmítá Správa vodních cest hlavního města  – po celou zimu bude zajištěn provoz atomového ledoborce Primátor Koukal po celé délce trasy, kýl ledoborce byl již ve Smíchovských loděnicích položen.

One thought on “Kanál Vltava – Botič – Hostivař již napřesrok

  1. Chápu vysokou cenu cyklostezek, daňový poplatník snese hodně a peníze se musí točit a přistát tam kde je potřeba. Vždyť se jedná o bezpečnost cyklistů a při překonávání terénu bylo potřeba při pokládání povrchu nemalého úsilí stavební firmy. Ve srovnání s některými dálničními úseky se dá napsat že to bylo mnohdy přímo stavitelským oříškem. Ale cyklostezky slouží stovkám cyklistům a dá se to pochopit . Ale komu bude sloužit plavební kanál ? Několika pražským rejdařům a jejich trajektům. Snaha o manipulaci s veřejným míněním na základě šlapadel a možnosti využití ze strany cyklistů je průhledná fabulace. Kdo se někdy srazil na šlapadle s trajektem moc dobře ví co chci tímto napsat. Nehodláme hazardovat se svými životy ! Nehodláme za naše peníze podporovat rejdaře ! Pryč s průplavem ! Praha nejsou Benátky! Ostatně mnou svolávaná demonstrace proti výstavbě kanálu před magistrátem HMP ještě ukáže jakou máme sílu a pro ty co výstavbu podporují, snad jen jedno. Slyšeli jste někdy zvuk lodní sirény na trajektu ? Proti tomu je každoměsíční kontrola sirén první středu v měsíci rajský zvuk . MY TU BYDLÍME ! MY ZDE ŽIJEME ! My zde také spíme. Jako předseda iniciativy NE TRAJEKTUM prohlašuji že nikdy nedovolíme aby tato monstra proplouvala pod hradbami našeho bájného Vyšehradu .

    Like

Napsat komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s