Žijeme Prahu

My žijeme v Praze a to je tady

Magistrálu nahradí letiště Václava Klause

Napsat komentář

Z letadla přímo na vlak, do metra či pěšky přímo do zrekonstruovaného Národního muzea, to bude brzy pro Pražany a návštěvníky Prahy všední realitou .

Schéma předpokládané organizace dopravy v prostoru Národního muzea

Namísto magistrály vznikne mezi Muzeem a Holešovicemi vzletová a přistávací dráha nového letiště. „Podle našeho názoru vznikne prostor dostatečný pro provoz i středně velkých dopravních letadel“, uvádí vedoucí odboru Rozvoje letového provozu pražského magistrátu Ing. Josef Kašpar? „Airbus 380 či Boeing 747 na dráze přistanou též, avšak u Národního muzea se neotočí, ledaže by došlo i k jeho deinstalaci nebo k rozložení a opětovnému složení těchto letadel“, dodává zasněně Ing. Kašpar.

Přistávací a vzletová dráha o délce bezmála 3 kilometry a šířce 50 metrů zabere plochu zhruba 50 fotbalových hřišť a vznikne v místech, kudy v současné době vede magistrála. „Prostor  je to pro letiště optimální a nebude ani potřeba zbytečně  mnoho demolic“, libuje si Zdeněk Kubrycht, zástupce občanského sdružení Zrušte magistrálu: „Navíc z ekologického hlediska bude daleko lepší, když namísto sto tisíc vozidel tudy denně projede jen nějakých 500 letadel, která navíc následně vzlétnou a zmizí na obzoru“.

Město také ušetří za sporný projekt rychlodráhy či metra, která by měla spojit centrum města s Letištěm Václava Havla na Ruzyni. „Vybudování nového letiště bude rychlejší a vyjde levněji než jakákoliv železnice“, dává rozhodnutí ve své analýze společnost Delay and Touché zelenou. Letiště Václava Havla bude nadále zachováno pro letadla, která se z velikostních či kapacitních důvodů na Letiště Václava Klause nevejdou.  Mezi Havlem a Klausem bude zavedena doprava letadly L-410 Turbolet, což vedle rychlosti a pohodlí pro cestující povede i k podpoře moravské letecké továrny plně vlastněné ruskou společností. Právě letadla L-410 by totiž mohla využívat i druhou kratší ranvej na Václavském náměstí.

Odbavení cestujících bude v budově bývalého federálního shromáždění, řídící věž bude umístěna v kupoli Národního muzea. Cestující budou mít přímý přestup na metro ve stanici Muzeum a na vlak na Hlavním nádraží. Na spojích mezi Letištěm Václava Havla a Václava Klause bude platit tarif Dopravního podniku zvýšený o leteckou přirážku, ale i tak by měla jízdenka mezi letišti vyjít levněji než cesta taxíkem.

Pilot Pavel Vašků nepovažuje budoucí letiště za nijak záludné: „měl jsem možnost si zkusit simulaci přiblížení a postup pro přiblížení je vcelku standardním, snad jen nutnost provést při příletu údolím Vltavy pravoúhlou zatáčku nad zoologickou zahradu bude od pilotů vyžadovat trochu více pozornosti, zatím není simulace úplně přesná a tak nevím, zda bude nutno na tuto zatáčku nasadit nad pavilonem slonů či opic“.

První cestující by mělo letiště odbavit nejpozději za 3 roky.

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s